Subject: Kuidas kiirendada tootmisüksuste rajamist?
From: "Kristina Jerjomina - MKM" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>,eis@​eis.​ee <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Marie Allikmaa - MKM" <[email-masked]>, "Triinu Sillamaa - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Dec 2024 16:15:11 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Oleme Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis võtnud eesmärgiks 
analüüsida, kuidas oluliselt kiirendada ettevõtjate poolt investeeringute 
tegemiseks vajalikke menetlusi ja protsesse, muu hulgas erinevaid 
planeerimismenetlusi, keskkonnamõju (sh strateegilist) hindamist, 
maatoimingute ja asjakohaste lubade (nt keskkonnakompleksloa, kasutusloa, 
ehitusloa jm tegevusloa) ja nõusolekute saamise menetlusi. Püüame leida 
lahendusi, kuidas ettevõtjad saaksid tootmisüksuseid edaspidi kiiremini 
rajada.

Eesmärk on ajendatud koalitsioonileppest ning sellest, et Euroopa Liidus 
hakkas kehtima määrus 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32024R1735> , mis 
ütleb, et null-netotehnoloogia tootmisprojektide rajamiseks vajalikud 
loamenetlused tuleb läbida kokku maksimaalselt 9-18 kuuga (sõltuvalt 
võimsusest). See tähendab, et selle aja sisse peavad mahtuma nii 
keskkonnaalaste, ehituslubade jms nõusolekute saamine. Määrus ütleb ka, et 
planeeringute koostamisel tuleb kaaluda sinna null-netotehnoloogia sätete 
lisamist.

Eeltoodust lähtuvalt palume teilt esialgset sisendit, kuidas ja millised 
teie asutusega seonduvad protsessid võiks tänasest tõhusamaks muuta, et 
ettevõtjad saaksid tootmisüksused edaspidi kiiremini rajada?

Oleme väga tänulikud, kui saadate info hiljemalt 10. jaanuariks 2025. Teie 
panus on väga vajalik ja oluline! Kasutame seda edaspidises protsessis 
lahenduste otsimisel.

Küsimuste korral võtke julgelt ühendust.

Heade soovidega

	Kristina Jerjomina
õigusnõunik
Ettevõtluse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372625 6420  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn